Thursday, December 1, 2011

Review : Restoran Pegaga, Ukay Boulevard


Salam semua, dua minggu lepas kami berkesempatan makan malam di sebuah restoran baru yang terletak di Ukay Boulevard berhampiran zoo negara. Restoran ini secara amnya menawarkan hidangan masakan melayu ala carte tetapi melihatkan harga yang ditawarkan, kami tidak jadi mencuba hidangan tersebut dan memilih hidangan lain sebagai makan malam kami.

Pilihan masakan melayu ala carte
Dekorasi restoran ini agak menarik dan kemas dengan pemilihan warna putih dan hijau sebagai tema. Kekemasan dan susun aturnya juga menambat hati kami untuk menjamu selera disini.

Dekorasi yang menarik bertemakan warna putih dan hijau
Kami memilih hidangan fish and chips dan chicken chop sebagai menu makan malam kami dan minumannya pula kami pilih black coffee dan neslo sejuk. Secara keseluruhannya, hidangan yang dihidangkan agak sedikit bahagiannya. Hubby pun sempat complain katanya dengan hidangan sebegitu dia masih lagi merasa lapar. Ada benarnya juga kerana kami biasa juga makan makanan ala barat di restoran yang satu lagi tidak jauh dari restoran ini dan hidangannya cukup mewah dan ditawarkan dengan harga yang sama malah rasanya jauh lebih sedap.

Chicken chop yang ku harapkan kuahnya blackpepper tapi bukan!
Hidangan kami hanya disertakan dengan sedikit kentang goreng yang halus dan salad. Sedangkan di restoran yang menawarkan hidangan yang sama, menu hidangan ini dihidangkan bersama wedges, coleslaw dan sepotong garlic bread. Harga yang dikenakan untuk hidangan ini juga agak mahal berbanding saiz hidangannya. Setelah selesai makan malam dan melihat kepada bil kami yang dicaj 10% sebagai cukai, kami memutuskan untuk tidak menjejakkan kaki ke restoran ini lagi.

Fish and chips yang rasa ikannya menurut hubby macam ikan keli bukan ikan dori!

2 comments:

  1. boleh bg alamat lengkap tak ke restoran ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf, saya takde alamat lengkap restoran ini. tapi panduan utk ke restoran ini ada saya tulis di entry di atas..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...