Thursday, March 3, 2011

Sembang Santai : Membership Card


Salam semua..
Kali ni aku nak tanya korang berapa banyak membership card yang korang ada? Agak-agaknya yang mana satu paling berbaloi? Ok, meh kita buat kira-kira. Huhu..Cuba korang buka purse and kira berapa banyak membership card atau dalam bahasa melayunya kad keahlian yang korang ada? Aku percaya mesti lebih daripada satu kan? Kad yang biasanya ada dalam purse ialah;

Kad Mesra Petronas
Kad Bonus Link
Kad Jusco J Card
Kad Sogo S Card
Kad Watsons
Kad Vitacare V Card 
Kad MPH Bookstores
Kad MAS Enrich Card

Banyak betul kad keahlian kan? Tu baru kad keahlian, belum masuk kad pengenalan, lesen memandu, kad perakuan berkahwin (bagi yang dah kahwin ler), kad ATM bank yang biasanya lebih daripada satu, kad kredit/debit, kad touch n go, business card and macam-macam jenis kad lagi la. Wahh, banyak betul kad dalam purse kan. Huhuhu..
Rasa-rasanya kan, kad yang mana yang korang rasa paling berbaloi?

Pada aku la kan, kad keahlian yang paling berbaloi ialah dua je. Kedua-kedua kadnya ialah J Card dan Enrich Card. Yang lain-lain tu bukan tak bagus cuma mungkin aku rasa tak pernah dapat manfaat sangat pun daripadanya. Kebiasaanya hanya boleh kumpul points dan tukar kepada barang-barang je. Tapi dua-dua kad yang aku rasa berbaloi ni so far kedua-dua kad ni aku sangat puas hati.

Macam J Card ni kita bukan sahaja diberi points atas setiap ringgit yang dibelanja tapi kadang tu siap dapat voucher membeli belah. Aku pernah le redeem points nye dan dapat lah Cordless Phone Panasonic. Yang best nya lagi parking di Jusco free 2 jam untuk member. So, banyak la kelebihannya yang aku suka.

Macam Enrich Card pun best sebab kita bukan sahaja boleh kumpul points tapi boleh tukarkan points tu kepada tiket penerbangan. So far memang dah pernah redeem untuk tiket penerbangan ke beberapa destinasi percutian. Berbaloi-baloi! Huhuhu


Korang lak kad keahlian mana yang paling berbaloi rasanya?

1 comment:

  1. I think membership cards enhance your organizations image and prestige.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...